fredag 6 december 2013

Fler kransar och saffransskorpor

Jag har gjort fler mosskransar, såhär blev dom.



Jag tycker att rosorna blir så fina så jag använder dom gärna. Jag virkar dom utav 2trådigt ullgarn, ganska löst med virknål nr 3,5. Sedan tovar jag dom i tvättmaskinen med min vanliga tvätt i 60 grader. Jag brukar ta tvättsåpa just när jag tovar. Jag lägger rosorna i en tvättpåse så att dom inte försvinner i tvättmaskinen. Mönstret på rosorna finns här .(Du får rulla ner en bit på sidan så hittar du det.)  Detta är det absolut det bästa rosmönstret och jag har använt det mååånga gånger.

Jag har aldrig bakat saffransskorpor, men nu har jag provat. Dom var enkla att baka och väldigt enkla att äta. Dom blev ju supergoda!


Receptet hittar du här. Ja burkhättan är också virkad så klart. Hur jag gör har jag beskrivit tidigare här på bloggen, kolla här.

Ha det bra! Åsa






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar