tisdag 3 december 2013

En krans och lite virkat

Idag får det bli lite bilder på vad jag har gjort på senaste tiden.


Mössan och vantarna är frivirkade alltså har jag inget mönster till dom. Likaså dom små söta tossorna har jag gjort efter eget huvud. Dom stora tossorna har jag visat tidigare här på bloggen, där har jag också beskrivit hur jag gjorde.

Och så har jag så klart gjort en krans igen. Denna gången fick den en snöflinga som jag först virkade i ullgarn och sedan tovade i tvättmaskinen. 


Mina små nissar har jag arrangerat i ett stort zinkfat, det blev såhär.


  
Likaså mina flugsvampar har jag arrangerat om till att bli lite juligare.


Mönster till både nissarna och flugsvamparna hittar ni under etiketten Gratis mönster ute i kanten.
Anledningen till att jag har gjort dom här zinkfaten är att jag just nu visar mina virkade alster i den lokala bankens fönster. Spännande, det är första gången som jag ställer ut mina hantverk. Även mössan, vantarna och tossorna har jag med och så lite annat också.



Detta riset står i mitten av bankfönstret. Snöflingorna är från boken "100 snöflingor att virka" strutarna är eget mönster och finns gratis här på bloggen, hjärtanen gjorde jag förra året och här finns förklarat hur jag gjorde dom. Jag håller på att göra mönster till ett eget hjärta men det är inte riktigt klart ännu, jag måste nog pilla lite till med det först. Så några av hjärtanen är mina egna som jag har gjort på prov.

Ha det bra! Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar